Romana
English

Rastele produse si comercializate de Veloteca

Rastele produse si comercializate de Veloteca

Parcarile pentru biciclete, spatiile pentru depozitare si spalare/schimbare (denumite in general facilitati la destinatie) sunt modalitati importante de asigurare a confortului si securitatii biciclistilor. Facilitatile neadecvate si frica de furt sunt inconvenientele majore ale utilizarii bicicletelor. Daca vedeti in mod regulat biciclete legate de copaci sau stalpi, probabil este nevoie de rastele cu un design special in functie de nevoi si de utilizare! Dacă vă aflaţi într-o astfel de situaţie, cel mai bine este să sunaţi de urgenţă la unul din numerele noastre de contact, sau sa trimiteti un mesaj la contact@veloteca.ro!

 rastele produse de Veloteca in Romania

Rastelele de biciclete sunt suporturi pentru parcarea bicicletelor. Realizate din otel sau alte aliaje, ele nu mai au demult doar un rol functional ci si unul estetic.

Exista multe tipuri de rastele si incuietori pentru biciclete. Unele sunt potrivite doar in anumite situatii, iar altele nu se pot folosi oriunde. Exista doua categorii generale de cerinte pentru parcarile de biciclete: Parcaje pe termen lung (clasa I) si Parcaje pe termen scurt (clasa II).

Veloteca produce si comercializeaza rastele din clasa I-a, cele destinate utilizarii pe termen scurt, sau mai exact, neacoperite.

 rastele specializate la magazinele velotecarastele biciclete cu mai multe locuri

Ele asigura sprijinirea bicicletelor in echilibru stabil, de cele mai multe ori prin fixarea rotii din fata, dar exista si modele care permit sprijinirea intregii biciclete, astfel incat sa se poate prinde diferite parti ale cadrului / rotilor.

 rastele pentru biciclete produse de Veloteca

Unele rastele sunt zincate termic, rezistente la coroziune. Altele sunt zincate termic si vopsite cu pulbere poliesterica.
Modelele Veloteca ofera posibilitatea de prindere in asfalt si posibilitatea de prindere de alt rastel similar.

 

 rastele produse de veloteca in romania

Recomandari pentru cei care cumpara si instaleaza rastele pentru parcarea bicicletelor.

 Vizibilitate

Rastelele trebuie sa fie foarte vizibile, astfel incat biciclistii sa poata sa le repereze imediat ce ajung din strada la locul de parcare. O locatie vizibila descurajeaza furtul si vandalizarea.

 Securitate

O iluminare si supraveghere adecvata sunt esentiale pentru securitatea bicicletelor si a utilizatorilor, iar rastelele trebuie sa fie bine fixate pentru a se evita chiar furtul si vandalizarea lor!

 Spatiu

Este necesar un spatiu adecvat in jurul rastelelor pentu a lasa loc biciclistilor de manevre, dar si pentru a evita conflictele cu pietonii sau cu masinile parcate. Rastelele nu ar trebui sa blocheze accesul la intrarile cladirilor sau la hidrantii pentru foc.

 Selectarea rastelelor

NU toate rastelele de biciclete sunt create la fel. Sunt multe modele din care se poate alege, unele sunt mai adecvate pentru o anumita situatie, altele nu sunt potrivite sau chiar daunatoare!

Prinderea rastelului: acesta poate fi fixat in podea, pe perete sau ridicat pe tavan.

Ar fi bine sa indeplineasca urmatoarele conditii: sa sutina intreg cadrul bicicletei, nu doar o roata; sa fie folosita cu o incuietoare de tip “U”; sa permita introducerea unei game largi de marimi si de tipuri de biciclete si roti; sa fie acoperite cu un material care sa nu afecteze vopseaua bicicletei; sa nu aiba muchii ascutite.

Pentru o locatie buna:

Asigurati-va ca alegeti locuri care sunt usor de vazut si de ajuns. Securizate suficient pentru a asigura linistea proprietarilor bicicletelor. Daca vreti sa instalati parcari pentru biciclete pe arii pietonale in fata cladiri dumneavoastra, s-ar putea sa aveti nevoie de o autorizatie!

 Standarde de spatiu si pozitionare

In evaluarea spatiului necesar se ia in considerare rastelul plin cu biciclete, nu rastelul singur. Trebuie luat in considerare faptul ca biciclistii au nevoie de suficient spatiu in interiorul si in afara perimetrului de parcare.

Fiecare loc de parcare trebuie sa fie accesibil fara a muta alta bicicleta. In general se acorda de la 0,6 metri pana la 1,8 metri pentru fiecare spatiu de parcare pentru biciclete. Se asigura un coridor de cel putin 1,5 metri latime in spatele oricarei parcari de biciclete, pentru a avea loc de manevre – la fel cum soferii de automobile au nevoie de spatiu in plus ca sa faca manevre in interiorul si in afara perimetrelor de parcare.

 rastele produse de Veloteca in Romania