De acum înainte, la VELOTECA poți descoperi care este lățimea potrivită pentru nou ta șa de bicicletă! Avem un dispozitiv, un tabel de evaluare și un stoc generos de modele de șei dintre care să alegem la final ce ți se potiviește perfect!

ATENȚIE: Trebuie să iei în calcul totuși următorul detaliu important: atunci când cumperi o bicicletă nouă, și șaua “din fabrică” nu ți se pare potrivită, nu vei putea pur și simplu să o înlocuiești. Bicicletele trebuie să fie vândute exact așa cum vin din fabrică. Ulterior, oricine poate face un tunning sau o înlocuire a componentelor, însă pe cheltuiala proprie. Trebuie să cumperi pur și simplu o altă șa, în plus, după care să încerci să o vinzi pe cea originală. Sau să speri că găsim noi pe cineva interesat/ă să facă schimb, ceea ce se întâmplă mai rar..., dar totuși încercăm!

 sistem evaluare latime sa bicicleta Velo-Fit

Cu noul sistem VELO-FIT poți stabili cu ușurință lățimea corectă a șei potrivite ție. Nici o altă parte a bicicletei nu trebuie să se potrivească atât de perfect ție, ca șaua. Cel mai important punct de contact trebuie să se potrivească exact cu biciclista/ul în ceea ce privește distanța, înălțimea și unghiul - în funcție de tipul de bicicletă și tipul de pedalare.  Examenul pentru o potrivire optimă începe întotdeauna cu o măsurătoare a oaselor. Gelul din Velometru determină distanța dintre oasele șezutului pe baza unei amprente. În funcție de poziția preferată, se adaugă 0 până la 3 cm. Astfel vei obține o lățime personalizată pentru tine și pentru zona de confort Velo (Velo Comfort Zone). Apoi, alegi singur/ă șaua cu VCZ bună din programul nostru de șa VELO-FIT.

Pe scurt: ischiumul sau lățimea oaselor șezutului trebuie să corespundă lățimii șeii. Pentru că anatomia este diferită de la om la om, o probare în prealabil a șeii este recomandată.

Velo_Fit sistem de reglare a seii de bicicleta

LĂŢIME

Dacă ai oase mai mari, atunci o șa mai largă/lată este mai probabil să fie confortabilă. Femeile tind să aibă oase mai late, dar aceasta nu înseamnă neapărat că o șa specifică mai lată a femeilor va fi cea mai bună alegere. Există multe bicicliste care folosesc șei unisex sau masculine.

Reține că șeile înguste pentru biciclete de munte îți permit o pedalare mai eficientă și, de asemenea, este mai ușor să îți duci corpul înapoi ca să schimbi greutatea pe spate în coborâri abrupte, sau în abordarea secțiunilor tehnice.

O șa îngustă va cântări, de asemenea, mai puțin, iar obsedații de greutate vor sacrifica de multe ori un anumit confort pentru a da jos câteva grame.

sa bicicleta contecanatomia seii de bicicleta  

 

LUNGIME

Un “nas” lung la o șa permite biciclistului să-și îndrepte greutatea mai în față în timpul cățărării, oferindu-i o poziție mai eficientă. Un “nas” mai lung înseamnă însă mai multă greutate, motiv pentru care nu o să vezi șei ridicol de lungi pe bicicletele de curse XC (cross-country)!
Poziționarea vârfului este de asemenea strâns legată de poziția ta pe bicicletă. Pedalatul în poziție aplecată, necesită o șa cu vârful ușor aplecat pe când o pedalare în poziție mai dreaptă, necesită o șa sensibil mai scurtă și cu vârful mai ridicat.

modele sa bicicleta contec 

 

UMPLUTURĂ

Un mit destrămat: mai multă umplutură nu îți face o șa mai confortabilă! Un strat gros de căptușeală se va compacta în timpul unei călătorii și în cele din urmă va lăsa călărețul așezat pe cochilie. Buretele sau gelul nu se vor compacta așa ușor, de acord, dar îți vor ține picioarele crăcănate inutil.

În timp ce o cantitate mică poate oferi confort și asistență, în special în timpul călătoriilor lungi, este neobișnuit să găsiți mai mult de o pereche de milimetri de umplutură în șa profesionale. Nu este neobișnuit să-i vezi pe cicliști care folosesc șei fără umplutură.

confortul seii de bicicleta 

FORMĂ

Dacă te uiți la profilul mai multor șei, vei găsi unele care sunt plate și altele curbate. Din nou, diferențele se potrivesc cu diferite anatomii și preferințe, astfel încât nu există nici cea mai bună șa, trebuie mereu să cauți care este cea mai confortabilă pentru tine.

 

TĂIETURA

Ai observat vreodată un șanț care coboară în mijlocul unei șei, sau chiar a unei despicături lungi și înguste? Nu este vorba de economisirea de greutate, ci de ameliorarea presiunii în zonele "sensibile" pentru a preveni amorțirea în timpul pedalatului. Aveți nevoie de un loc cu această funcție? Asta depinde dacă te simți amorțit/ă acolo. Spune-ne dacă e cazul, pentru a căuta soluții mai bune!

sorin boriceanu recomanda o sa de bicicleta ingusta

SORIN BORICEANU este un atlet veteran al scenei de triatlon. Bicicletele lui sunt specializate în aerodinamicitate. De unde și profilul seii folosite. Dar tot el îți recomandă: “Începi cu ceea ce știi. Cu ce șa pedalezi acum? Aruncă o privire la lățimea, lungimea, forma ei etc. Dacă începi să te simți afectat/ă, de unde crezi că provine disconfortul? Simți că-ți susține oasele? Este prea largă sau prea îngustă pentru cele două oase de sprijin ale șezutului? Din păcate, nu este la fel de simplu ca doar dintr-o singură tură pe o nouă șa o declari confortabilă. O nouă șa are o perioadă de rodaj, astfel încât poate fi inconfortabilă pentru primele plimbări oricum. După aceasta, odată ce ți-ai găsit șaua potrivită, nu vei mai fi reținut/ă când va veni vorba de plimbări lungi”.

Vino la VELOTECA! Totul pentru tine... de prin 2008!