În mod surprinzător, CURSIERELE 'ENDURANCE' te invită la antrenamente sau cicloturism, nu neapărat la viteză cum ai fi tentat să crezi!
În weekend-ul care a trecut, la intrarea în toamna adevărată, cu soare puternic alternând cu vânt și ploi reci, am fost la Cetatea Făgăraș și prin împrejurimi, cu CLUBUL PRIETENILOR VELOTECA.
Printre alte biciclete, mașini, vinuri și accesorii, am testat și modelul MERIDA SILEX 300 pentru 2019.

Am avut 3 exemplare, marime S, M si L. Au pedalat cu ele diferite persoane de vârste si înăltimi diferite. Un adolescent de 12 ani si jumatate, înalt de 1,55m, o doamna de peste 40 de ani, înalta de 1,60m si doi barbati în toata firea de peste aproape 50 de ani, înalti de 1,75m si 1,85m. Niciunul dintre cei care au testat Silex-ul nu au aptitudini sau aere de sportivi, dar cu siguranță au o viață activă sportivă (echitație, schi, moto, înot, yoga...) așa că din astfel de detalii se deduce ușor profilul cumpărătorului unui astfel de model de bicicleta.

bicicleta_merida_silex_cursiera_endurance

Bicicleta de șosea Merida Silex : ce este o cursieră "endurance"???
I se poate spune și cursiera off-road, ceea ce pare foarte ciudat, știu.

Dar da, este concepută pentru stiluri combinate de trasee: asfalt & pamânt bătătorit & pietris bătătorit. Adică poți intra cu ea pe drumuri sătești sau forestiere fără bolovăniș sau pietriș afânat... Am avut parte de căldură și cer senin, dar și de vreme cețoasă, ploaie fină si vânt puternic. Asfalt umed, dar foarte puțin alunecos, drum sătesc suficient de umed cât sa nu se ridice praful (excelent!) dar nu chiar atât de îmbibat de ploaie încât sa devină noroi (am răsuflat ușurati...) Am rulat pe șoselele asfaltate dintre Recea, Săsciori si Săvăreni, am pedalat pe drumurile cu pamânt si pietriș bătătorit dintre Beclean, Hurez, Râușor sau Mândra...si totul s-a materializat într-o experiență interesantă pentru noi cei care trebuie sa convingem biciciclistii si biciclistele să investească și într-un astfel de model de bicicleta.

merida_silex

Am urmărit reacțiile celor care au participat la test, am încercat sa le citim pe fețe reacțiile de surpriză sau disconfort. Încercam aici sa punem în scris sentimentele lor, surprinse pe chipurile participantilor, cu cuvintele noastre:

Simti o oarecare eliberare atunci când pedalezi fara sa tii ochii pe ceas, pe pulsometru sau pe cronometru, îndreptându-te spre ce directie vrei. Ba nici de GPS nu prea ai nevoie... Iar Tara Fagarasului abunda în sosele netede, libere, pe plat sau fals-plat. La fel si cu drumurile satesti, care te ocolesc, sau potecile dintre câmpuri, care te duc si te aduc unde vrei! Pentru astfel de pedalări, modelul ăsta câștigator de premii și elogii, MERIDA SILEX, este cea mai potrivită alegere de weekend, fiind cea mai versatilă si confortabila bicicleta de sosea din portofoliul VELOTECA. NU este pentru leneși, categoric, este pentru tineri sau adulți cărăra le place să își depășească limitele, fie ele și modeste... Și trebuie să le placă viteza. Dar și natura.

Cu geometria sa inspirată de MTB, având tevile cadrului "top tube" si "head tube" mai lungi, combinate cu pipa scurtă, am apreciat manevrabilitatea care inspira încredere, de-a dreptul.

bicicleta de sosea merida silex

ÎȚI OFERĂ SIMPLITATEA MANEVRĂRII?
Ca majoritatea modelelor SILEX, si versiunea 300 este echipată pentru simplicitate cu un angrenaj SRAM1X, rezultând o greutate mai mică și mai puține componente în mișcare. Adică are o singură foaie și 11 pinioane. Un model 1X poate acoperi 98% din plaja de schimbare a vitezelor a unui set compact cu 50-34 / 11-32 dinti de sosea. E bine de știut pentru cei intereați, că bicicletele astea vin echipate cu anvelope de 700 x 35C, dar pot fi montate pe ele si 700 x 42C (profil de sosea). Se pot folosi chiar si roti de 650B, avand anvelope pana la 50mm lățime pe versiunile de carbon, si pana la 42mm la bicicletele de aluminiu. Așa scrie la cartea lor tehnică, și sperăm să vă fie utile informațiile.

CE VERSIUNI AVEM? DE CARBON ȘI ALUMINIU! 
Noi am testat doar versiunea de aluminiu, singura diferență pe lângă greutate la cea de carbon, fiind introducerea unei prinderi integrate în cadru a tijei de sa, pentru a evita turbulențele apărute în teava superioara (top tube) a cadrului, pe segmentele off-road. Cadrul unui SILEX 300 este dintr-un aluminiu foarte usor (model Silex Lite R12), având furca din carbon 12FM.

TEHNOLOGIE? DE ULTIMĂ ORĂ, DE ACORD, DAR ADAPTATĂ!
Fiind echipate cu ax "12mm bolt through axle" pentru rigiditate maximă a cadrului, ele permit o re-aliniere a rotii mult mai ușoara. Tehnologia "disc cooler" de răcire a discului permite eliminarea căldurii în mod eficient, mai ales când ai încărcare mare.

ax_bolt_on_bicicleta_merida_silex

CUM RULĂM PE AMBELE TIPURI DE SUPRAFEȚE? CU ANVELOPE INTELIGENTE, VERSATILE!
Cursiera endurance Merida Silex vine echipată cu anvelope inovative de la MAXXIS cu tehnologie Silkworm, semi-slick, cu protectie mare la intepaturi, ele putând fi umflate la presiune mare pentru sosea, sau mai mică pentru a beneficia de aderență maximă pe off-road, datorată crampoanelor laterale.

anvelopa_maxxis_gravel_razzo_silkworm

CONCLUZII?
Este adevărat, cu MERIDA SILEX poți participa și la concursuri de cyclo-cross, așa este... dar parcă sunt tentat să afirm că în turele de antrenament sau turistice, o cursiera "endurance" aduce satisfacția efortului și în sufletul celor care pedalează de dragul pedalării, nu doar a competiției. SILEX este bicicleta „all-road”, în timp ce bicicleta cyclocross, este  un "off-road de atac"!

Preturile unui Silex, la magazinul de biciclete Veloteca, variază între 4690 lei (versiunea 200) și 8990 lei (versiunea 6000, de top). La care se adaugă Voucher-ul Veloteca bonus, dar acum toamna intră în vigoare reducerile și poți prinde o super-ofertă!

PS: una dintre soțiile noastre și-a și cumpărat deja un Silex, model 200!!

Alte recomandari:
PANTOFI CICLISM > Northwave
ECHIPAMENT CICLISM > Endura, Northwave, Merida
MANUSI CICLISM > Northwave
INCALZITOARE MAINI SI PICIOARE > Northwave
CASCA CICLISM > ABUS, Northwave
OCHELARI > Northwave

G.C.