CURSIERA 'ENDURANCE' ȘI CURSIERA 'CYCLOCROSS'


În familia moderna MERIDA, există două exemplare de biciclete care, pentru un neofit, pot părea la fel – SILEX și MISSION CX. la prima vedere, amândouă sunt “cursiere” destinate utilizarii offroad, care au roți 700c, au frâne pe disc și sunt construite fie cu cadru din carbon, fie din aluminiu și furcă de carbon. Însă dacă analizăm în particular, observăm că aceste biciclete sunt destul de diferite, fiecare având scopul ei și avantaje specifice în domenii foarte diferite. Și, pe anumite componente, da, ele se suprapun.

SILEX:

merida_silex_cursiera_endurance

SILEX ESTE BICICLETA "ALL-ROAD" ?
Când a fost creeată, Merida a dorit ca prin acest model să ofere ciclistului o bicicletă care poate merge pe aproape orice suprafață: asfalt, drum forestier, gravel și de ce nu, chiar potecă. Confortul, stabilitatea și versatilitatea au fost importante când a fost gândită geometria și punctele în care poți instala diferite accesorii. Nu în ultimul rând, Silex trebuia să ofere spațiu suficient pentru instalarea anvelopelor „grase” . Silex este disponibilă în 3 variante de carbon (9000, 7000 și 6000) și 5 din aluminiu (700, 600, 400, 300 și 200).

bicicleta_merida_silex_cursiera_endurance

GEOMETRIA?  
Geometria bicicletei Silex este mult inspirată de la mtb. Dispune de top tube și head tube lungi, cuplate cu o pipă scurtă. Rezultă o manevrabilitate ce inspiră încredere și o poziție pe bicicletă mai relaxată și mai dreaptă. Este perfectă pentru situațiile când nu vrei să ai senzația că zbori peste ghidon.

merida_silex_cursiera_endurance

INSTALAREA ACCESORIILOR PE CADRU ȘI VERSATILITATEA 
Merida Silex dispune de un număr impresionant de puncte de instalare a accesoriilor pe cadru. Acestea permit ciclistului să instaleze genți, bidoane de apă, aripi și portbagaj. Bicicleta poate fi astfel transformată dintr-una confortabilă într-una perfectă pentru excursii. Chiar și roțile pot fi fie de 28 inch (700c) sau de 27,5 inch (650B). Asta înseamnă că bicicleta este și mai versatilă, putând fi folosită pe și mai multe tipuri de teren.

merida_silex_cursiera_endurance_

BIKERADAR MAGAZINE VERDICT: "Manners, looks and power — does this bike have it all? The Silex forges a bold path with its looks and position, but is great value and rides well"

DE CE AI VREA S-O CUMPERI?
Atâtea drumuri frumoase combinate, asfalt cu macadam, care așteaptă să le parcurgi cu ceva bagaje instalate pe cadru. Atâtea senzații diferite pe care dorești să le experimetezi: viteză, forță, peisaje ne-alterate de mașini și infrastructură, poziție sportivă în șa, dar relaxată...  

MISSION CX:


merida_cyclocross_mission_cx

MERIDA MISSION CX ESTE BICICLETA SUV / OFF-ROAD?
Comparată cu predecesorul ei, modelul Cyclo Cross, noua Mission CX dispune de o geometrie mai sportivă. Această geometrie, deși nu exagerat de „întinsă”, oferă ciclistului o poziție mai agresivă, ideală dacă ai de gând să participi la concursurile de ciclocros. Și această bicicleta oferă spațiu mare pentru anvelope, util dacă traseul de concurs este foarte noroios. De asemenea geometria a fost regândită în așa fel încât să ofere mai mult spațiu pentru vârful pantofului, util atunci când ai de făcut un viraj strâns sau pe trasee sinuoase.

bicicleta_merida_ciclocross_mission

Merida Mission CX este disponibilă în 4 variante de carbon (8000-E, 8000, 7000 și 5000) și în două variante de aluminiu (600 și 400). Ba chiar are si versiune Junior! Geometria Merida Mission CX are o alură sportivă, cu un head tube scurt și un top tube lung, caracteristici care oferă ciclistului o poziție mai întinsă și mai joasă (agresivă). Deși confortul nu a fost obiectivul principal când Mission CX a fost creată, bicicleta este impresionant de versatilă, fiind în același timp foarte agilă atunci când ciclistul „o calcă”.

bicicleta_merida_cyclocross_mission_cx

CELE MAI NOI TEHNOLOGII SI STANDARDE 
Noul ciclocros include cele mai noi standarde precum frâne cu instalare „flat mount” și ax 12 mm față-spate, pentru roți. Deși este îndreptată spre latura sportivă/competitivă, Mission CX totuși oferă puncte de montare pentru aripi. Surpriză:  puntea dintre țevile seat-tube, la modelele din carbon, este detașabilă! Cu această punte scoasă și dacă nu sunt montate aripi, bicicleta beneficiază de mai mult spațiu la roți, în cazul în care ajunge pe trasee cu noroi.

DE CE AI VREA S-O CUMPERI?
Te atrage competiția cu tine însuți dar și cu alții ca tine! Te atrage vremea rece și noroiul, pedalatul în condiții extreme, în forță și viteză!

bicicleta_merida_cyclocross_mission_cx

THE MERIDA DESIGN TEAM: "The new MISSION CX is first and foremost a thoroughbred cyclo cross race bike, which is why it is UCI certified for being used in professional competition. However, the MISSION CX can be much more than that and offers an array of clever details which are more focused on outings away from the cyclo cross race track. And last but not least our new MISSION CX impresses with its distinctive design and sporty geometry."

Dar, așa cum am spus și la început, deși bicicletele sunt diferite, amândouă oferă ceva similar. Ambele biciclete sunt rapide și eficiente. Asta înseamnă că ambele biciclete pot fi folosite pe post de bicicletă pentru turism și antrenament. Silex poate e mai mult pe partea „relaxată” în timp ce Mission CX este mai mult pe partea „competitivă” cu a ei geometrie mai joasă și mai întinsă. Depinde doar de tine ce „cursieră” de offroad alegi dintre acestea două. Cu siguranță, pe oricare dintre ele te vei distra de minune.