Se anunță vești bune! Iată că și în România tot mai mulți oameni sunt convinși de utilitatea pedalatului, iar puținele statistici susțin acest lucru. Vânzările de biciclete înregistrate în ultima vreme au înregistrat o creștere spectaculoasă, datorită eficienței acestui mijloc de transport, și a multor alte avantaje pe care le oferă. 

biciclete_veloteca_sezon_2018

Unele dintre cele mai importante sunt viteza și predictibilitatea duratei de deplasare, beneficii esențiale în marile aglomerări urbane.
Datorită creșterii exagerate a numărului mașinilor, traficul obositor și extrem de scump a făcut pe mulți să se orienteze către biciclete, care nu poluează și nici nu necesită o investiție serioasă în combustibili și întreținere.
Mai mult, din ce in ce mai mulți români au început să re-evalueze riscurile unei vieți sedentare, dar și avantajele unui exercițiu fizic sănătos și confortabil, care, pe lângă faptul că ne menține în formă, este și o metoda foarte distractiva de a ne petrece timpul alocat deplasărilor zilnice.

Comparând cu deceniul trecut, numărul de biciclete produse în țară s-a dublat, ajungând la cifra de aproximativ 1 milion. Și totuși, valoarea pare constantă încă din 2015, în condițiile în care cererea s-a multiplicat de foarte multe ori. Această evaluare ne situează pe locul 6 în Europa la numărul de biciclete produse, conform cifrelor obținute de Confederația Europeana a Industriei de Biciclete (Conebi) de la producători.

Iar în domeniul producției de accesorii și piese pentru biciclete, România s-ar situa pe locul 2 în Europa, cu un procent de 17% din totalul de accesorii biciclete produse pe continent, primul loc fiind ocupat de Italia cu o cifra de 27%. La acest capitol, țara noastră este urmata pe locul 3 de Germania, o țară cu adevărat iubitoare de biciclete.

Deși cresterea producției nu este impresionantă în ultimii 3 ani, s-a înregistrat o rată constantă de vânzări, lucru care îi avantajează pe vânzătorii de biciclete de pe meleagurile noastre.

De prin 2008, de la lansarea magazinului Veloteca, în cei zece ani care au trecut, numărul de magazine de profil a crescut aproape de 10 ori, ajungând în prezent la aproximativ 250 de puncte de vânzare cu amănuntul, atât în lanțurile de hipermarket-uri cât si in rețelele de magazine specializate independente.

biciclete_copii_veloteca_sezon_2018

Cifrele au fost strânse de catre AsPIC (asociația profesională a comercianților de biciclete și accesorii din România), care în prezent reprezintă peste 30 dintre cei mai importanți jucători pe piața națională de biciclete, producători, distribuitori și vânzători cu amănuntul. Dar aceste evaluări sunt totuși departe de adevăr, dacă ținem cont de absența multor raportori sau de absența obligativității raportării.

O alta variabilă care trebuie luată în considerație dar nu este posibil să fie luată și în calcul, este piața gri/neagră de biciclete, al căror număr nu este cunoscut, deși se estimează ca reprezintă un procent semnificativ din totalul de biciclete comercializate în țară. Îmbucurător, programele din ultimul timp, derulate cu ajutorul autorităților locale, au dat un imbold serios achiziționării de biciclete de către adulți, pentru transportul zilnic personal. Spre exemplu, programul "Bicicliști în București", demarat în 2017, continuă și astăzi, iar subvențiile substanțiale acordate de Primăria Municipiului București, aduc un plus de clienți în magazinele de biciclete implicate in acest program, precum Veloteca.

Deși o mare parte a bicicletelor asamblate în România se livrează acumspre vânzare în Europa, apetitul crescut al românilor pentru acest nou stil de viață promite o creștere constantă a vânzărilor si în următorii ani, odată ce beneficiile  acestui mijloc de deplasare personală vor fi apreciate la adevărata lor valoare.

George Culda - Director Marketing Veloteca Bucuresti, august 2018