update: 20 aprilie 2020

Cum introduc statele europene bicicleta în strategiile naționale de transport utilitar personal, agrement și sportiv

SPANIA reduce riscul răspândirii coronavirusului: La Madrid, unde viaţa revine, treptat, la normal, bicicleta este recomandată printre cele mai sigure forme de transport. Odată cu relaxarea restricţiilor, autorităţile chiar au încurajat oficial folosirea bicicletelor. Serviciul public de închiriere a fost redeschis, iar numărul bicicletelor disponibile va creşte, treptat, în următoarea perioadă. Bineînţeles, inclusiv cei care vor merge pe două roţi sunt obligaţi să aibă măşti şi să folosească mănuşi, aşa cum au cerut autorităţile, după ridicarea parţială a restricţiilor.

Felicitări lobby-ului de succes din UNGARIA care a convins autoritățile să ÎNCURAJEZE OFICIAL pedalatul și achiziționarea de biciclete în această perioadă:

  • declarația oficială definește ca un „motiv serios” pentru a vizita magazinele de biciclete pentru achiziționarea de biciclete, piese, accesorii;
  • este permis să fie deschise magazinele, zilnic până la 15:00;
  • nu există restricții legate de COVID-19 pentru serviciile de reparații ale bicicletelor;
  • este permis să pedalezi în natură, păstrând distanța sigură.

La 6 aprilie, guvernul din CEHIA a decis să înceapă ridicarea unora dintre restricțiile de carantină: instalațiile sportive din parcuri vor fi redeschise la 7 aprilie 2020; Magazine de bricolaj, feronerie și magazine de biciclete pe 9 aprilie 2020. În plus, începând cu data de 7 aprilie 2020, oamenii nu vor fi obligați să poarte măști în timpul sporturilor în aer liber în natură, cum ar fi ciclismul și joggingul. Ministrul industriei, Karel Havlicek, a declarat că, "Începând de joi, guvernul va permite redeschiderea magazinelor care vând articole de hobby și materiale de construcție și, de asemenea, va relaxa regulile privind activitățile sportive în aer liber, în care oamenii nu se adună, cum ar fi alergarea și ciclismul". Mai multe magazine pot fi deschise după weekendul de Paște.

"Începând cu 20 aprilie, începem să eliminăm treptat anumite restricții introduse ca urmare a epidemiei COVID-19", a declarat premierul POLONEZ Mateusz Morawiecki în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc joi.
Prima parte pentru relaxarea restricțiilor, care intră în vigoare începând cu 20 aprilie, include deschiderea pădurilor și a parcurilor, circulația liberă în scop recreativ, menținând în același timp o distanță de cel puțin doi metri și acoperind gura și nasul. A doua etapă vizează deschiderea de magazine DIY la sfârșit de săptămână, deschiderea de hoteluri și alte spații de cazare, deschiderea de biblioteci, muzee și galerii de artă. În a treia etapă, guvernul a avut în vedere relaxări precum deschiderea gastronomiei staționare (cu anumite restricții incluse), magazine în mall-uri, saloane de coafură și frumusețe, organizarea de evenimente sportive cu participarea a până la 50 de persoane în spațiul deschis (fără prezență), de îngrijire a copiilor în creșe, grădinițe, clasele școlare primare 1-3 (cu numărul maxim de copii dintr-o clasă prevăzută). În a patra etapă va fi luată în considerare deschiderea sălii de sport, solarii, saloane de masaj, teatre și cinematografe în noul regim sanitar.

Cercetătorii și oamenii de știință din GERMANIA își unesc forțele pentru a solicita mersul și ciclismul în siguranță în timpul pandemiei COVID-19, într-o scrisoare deschisă și o petiție apărută pentru prima dată în limba germană pe IASS Potsdam - Institutul pentru Studii Avizate de Durabilitate.
"Suntem cercetători și oameni de știință în domeniile sănătății fizice și mentale și a mobilității. Deoarece societatea se confruntă cu pandemia COVID-19, limitarea contactului între persoanele potențial infectate și persoanele neinfectate este o preocupare primară pentru sănătatea publică. Acest lucru necesită schimbări urgente în spațiile publice pentru a permite o mobilitate și o activitate fizică sigură. Încurajarea ciclismului și mersului pe jos sprijină obiectivul de sănătate publică de a împiedica răspândirea COVID-19. Toți cei care circulă sau merg pe jos în loc să folosească transportul public evită riscul de infecție sau de a infecta pe alții în autobuze, trenuri sau metrou. Utilizarea transportului public ar trebui să fie prioritare pentru cei care nu au alte opțiuni. Mersul pe jos și mersul pe bicicletă ar trebui să fie susținute de ajustări rapide ale infrastructurii, cum ar fi benzile provizorii pentru biciclete, filtrele modale pentru vehicule cu motor și spațiu stradal comun, unde sunt aglomerate trotuarele pentru pietoni. Limitele de viteză trebuie aplicate și reduse pentru a reduce riscul de accidente de circulație"