bicicleta Cannondale Jekyll enduro Mare vânzoleală mare în lumea acestor biciclete full-suspension, care nu mai ştiu ce vor oamenii de la ele! Ba că e 'downhill', ba că e 'all-mountain', că să fie 'enduro'... iată multe provocări! NU ştim prea multe de ce întârzie modelul senzaţional Cannondale Jekyll 2017, şi suntem curioşi şi noi să aflăm ce chestii surpriză pregătesc americanii. Anul trecut, la Finale Ligure, Jerome deja concura pe un prototip despre care se făcea vorbire că va fi lansat în februarie 2017. Acum suntem în martie... morţi de curiozitate! bicicleta cannondale jekyll enduro Cannondale Rider-ul Jerome Clementz a tras o cursă dură (şi a câştigat-o) la finele anului trecut la British Enduro Series călare pe o bicicletă complet nouă din fibră de carbon, una mai simplă care se pare că o înlocuieşte acum pe vechea şi (ceva mai) complicata predecesoare. Care să fie diferenţa între cea nouă şi cea urcată în pod în lada cu vechituri? Totul, cică, incluzând suspensia spate (acum nu mai are inclus acel radical Dyad RT2 pull-shock) care cu ajutorul unei comenzi montate pe ghidon, permite biciclistului să pedaleze alternând cele două ‘curse’complet funcţionale de 95mm sau 160mm. Totuşi, prototipul lui Jerome este echipat cu un RockShox ‘shock’ standard, probabil gradat metric, care îi dă un aspect mai tradiţional şi are doar o singură setare (cursă). bicicleta cannondale jekyll enduro În timp ce actualul Jekyll's Dyad RT2 pull-shock cu design-ul său “proprietar” îi face cumva pe unii să se uite în altă parte de acum, noua bicicletă este o dovadă vie a performanţei care permite ‘rider-ilor’ să îşi ajusteze dintr-o singură apăsare modul de exploatare, chestie pe care ‘monsenieur’ Clementz a folosit-o spre beneficiul lui personal de câţiva ani încoace. Aspectul ceva mai convenţional al noului Jekyll va câştiga categoric ceva mai multă audienţă, dar nu o să ne surprindă să vedem că şmecherii de la Cannondale vor introduce totuşi vreo chichiţă la geometrie sau la suspensie când vor da drumul la producţia de serie. Clementz însă, până acum, clar nu a testat aşa ceva! În timp ce departamentul cercetare şi design a renunţat la amortizorul ‘pull-shock design’, se pare că totuşi au rămas fideli unor elemente precum aranjamentele cu “single-pivot” şi “rocker link” care i-au servit pe ei şi pe Jerome ani la rândul... Nimeni dintre cei care vorbesc în numele departamentului nu a dat fugă să ne comunice vreo cifră, dar este mai mult decât clar că noul Jekyll verde va avea cursa de 160mm, ca orice bicicletă enduro ce se respectă în zilele noastre. Nu există nici un cuvânt despre geometria motocicletei, la fel de discreţi în continuare, cu toate că ni sa spus că Jerome a fost în curse la bordul unui cadru Jekyll de stoc în trecut, unul fără nicio modificare a geometriei pe lângă o furcă cu o cursă mai lungă atunci când terenul solicita o astfel de modificare pentru ea. Indiferent, există o bună şansă ca noua bicicleta să fie un pic şi mai şmecheră decât ceea ce Cannondale a oferit anterior. Se pare că sunt dotate cu același sistem modular de rutare de cablu intern ca modelul de Scalpel lansat recent, precum și un set de ISCG 05 agăţătoare de ghidare a lanțului, iar Cannondale se pare că ar fi permis ceva spaţiu pentru bidonul de apă spre a fi amplasat jos pe ţeava şeii, chiar în spatele ‘rocker-link’-ului. Pentru că bicicleta lui Jerome este din fibră de carbon și, cu excepția legăturii ‘rocker’ din aluminiu brut, arata bine finisat, este probabil că ceea ce vedeţi aici în imagini este o mașinărie care e foarte aproape de a intra la producție. bicicleta cannondale jekyll enduro