[caption id="attachment_7233" align="aligncenter" width="640"]Sabot si janta curate si frane reglate Sabot si janta curate si frane reglate[/caption] Deunăzi am fost sunați de un colaborator & client dornic să știe cum poate curăța și optimiza jantele unei superbe cursiere retro, achiziționate din Franța, pentru o frânare eficace. Dacă tot e vreme umedă, ne-am gândit să facem o recapitulare necesară pe acest subiect, deoarece mulți bicicliști neglijează întreținerea mecanismelor de frânare și din lipsă de informare coerentă. Am trecut aici în revistă diferitele etape prin care pregătim noi o bicicletă dpdv al acestui aspect: frânarea, atât pe timp umed cât și noroios. Celor care au nevoie de câteva repere le recomandăm să citească până la capăt, pentru a afla și ce produse avem disponibile… Sfatul nr. 1: de preferat să vii cu bicicleta la noi la atelierul nostru de întreținere și reparații din Șos. Iancului 100 … asta ca să evităm discuții pe mail sau prin telefon care nu sunt foarte eficiente atunci când beneficiarul nu știe să numească anumite piese sau să descrie anumite comportamente; [caption id="attachment_7235" align="aligncenter" width="640"]Strangere maneta frana Strangere maneta frana[/caption] Sfatul nr. 2: se apucă beneficiarul sau ne apucăm noi de treabă: trebuie verificate mai întâi pârghiile și cablurile frânelor, V-brake sau cantilever, ca să vedem dacă acționează cum trebuie exercitând presiunea necesară pe saboții de frână; iar dacă sunt slăbite, trebuie strânse sau scurtate. [gallery columns="2" ids="7244,7243"] Un alt detaliu ascuns: dacă s-a adunat mizerie sub cămașa exterioară prin care trece cablul propriu-zis al frânei, atunci este cazul să curățăm cablul și/sau cămașa. Pot fi unse eventual cu un ulei cu vâscozitate mică (dar atenție! NU se unge cu ulei un cablu teflonat sau cu cămașă teflonată căci acționează ca un lipici). Sau poate e mai bine să le înlocuim cu unele noi. Dacă descoperim rugină, atunci este evident că le vom schimba cu unele noi. Oricum, este recomandată înlocuirea lor periodică, mai ales că implică niște costuri foarte mici... În cazul în care frânele în ansamblu sunt produse IEFTINE, no-name, totuși să nu te mire dacă sunt slabe: manetele de frână din plastic și pârghiile din tablă flexează și au mari pierderi la exercitarea presiunii. [caption id="attachment_7229" align="aligncenter" width="640"]cablurile trebuie sa fie curate si fara rugina cablurile trebuie sa fie curate si fara rugina[/caption] Sfatul nr. 3: trebuie verificați saboții. Dacă sunt uzați complet, adică au ajuns până la nivelul dungii longitudinale marcată pe ‘carnea’ sabotului, este normal să nu mai frâneze ca la carte… și atunci cel mai inteligent gest este să îi schimbăm. Avem multe modele în stoc, aveti aici pagina cu produsele necesare. Șanturile din jantă au fost făcute intenționat de producător pentru a oferi o aerisire / ventilare a jantei și sabotului, cât și o auto-curățare a acestora… dacă acestea nu mai au adâncime, înseamnă că și janta este foarte uzată și subțiată, așă că este de preferat să fie schimbată. Poți consulta aici lista prețurilor noastre de reparații și întreținere. [caption id="attachment_7232" align="aligncenter" width="640"]pe aici intra murdaria sub camasa... si tot aici putem verifica daca este cablul ruginit pe aici intra murdaria sub camasa... si tot aici putem verifica daca este cablul ruginit[/caption] Sfatul nr. 4: Dacă nu este cazul intervențiilor de mai sus, atunci nu rămâne decât să curățăm bine suprafața de contact & frânare a saboților / jenților. Acest lucru se face cu produse specializate de curățire care se distribuie cu recipiente dotate cu spray-uri . Pe aceste suprafețe pot fi pete de murdărie (noroi, praf, nisip fin) sau pete de ulei / lichid de frână. La final se spală janta și saboții de frână cu buretele cu apă și, eventual, se poate șterge marginea jantei cu o cârpă îmbibată în alcool izopropilic. [caption id="attachment_7255" align="aligncenter" width="640"]curatirea jantei curatirea jantei cu degresant sau apa cu sapun[/caption] Atenție: NU recomandăm aplicarea acelor dungi de smoală pe janta roții, pentru a crește aderența saboților și pentru a îți asigura o frânare mai puternică. Acest procedeu empiric este foarte dur și riscant, deoarece “îngheață” frânele de-a binelea, nu mai ai controlul lor, el fiind folosit de cei care practică trial, dar nu credem că ești tu acela… [caption id="attachment_7234" align="aligncenter" width="640"]o janta curata o janta curata[/caption] Produse de curățire propuse de Veloteca: Motorex Bike Clean. Motorex Bike Clean, un detergent biodegradabil pentru bicicleta care îndepărtează rapid murdăria si grăsimea, nu lasă reziduri și nu afectează performanța frânelor. Muc-Off Biodegradable Bike Cleaner Detergentul Muc-Off te ajuta indiferent de vreme, in orice conditii. Inlatura murdaria si grasimea gratie Tehnologiei Nano. Fata de alti detergenti acesta nu contine acizi sau solventi care de obicei sunt daunatori pentru bicicleta. De asemenea nu ataca vopseaua, carbonul, suspensile sau franele pe disc. Tinand cont ca este biodegradabil nu ataca nici natura deci iti poti curata bicicleta de cate ori vrei, oriunde ai fi. Recomandat şi utilizat de echipa service Veloteca! Zefal Bike Wash Zefal Este o solutie eficientă si puternică pentru spalat. Poate fi folosită pe toate componentele bicicletei, în loc de apă, reduce riscul de ruginire si avarierea partilor din plastic. CONTEC Clean Star Spray CONTEC Cyclo Star Acestea sunt produse CONTEC. Marca CONTEC a fost dezvoltată de compania Hermann Hartje KG, una dintre fabricile de top de biciclete din Germania. Gama CONTEC include nu mai puțin de 21 de categorii de produse, printre care accesorii de biciclete și produse profesionale de curățire a bicicletelor. În condițiile în care bicicletele ce ies pe poarta acestei fabric poartă mesajul "Handmade in Hoya", putem avea încredere că toate accesoriile și produsele CONTEC garantează un standard ridicat de calitate, caracteristici tehnice excepționale și detalii de producție la care nu s-ar fi gândit nimeni.   [caption id="attachment_7250" align="aligncenter" width="360"]Veloteca recomanda muc-off pentru curatare eficienta Veloteca recomanda muc-off pentru curatare eficienta[/caption] La final, o recomandare: triatlonistul de top Sorin Boriceanu, “obsedat” de curățenia și de verificarea bicicletelor sale de competiție, folosește de regulă produsele noastre marca Muc-Off. El vine la atelierul nostru de reparații și întreținere de cel puțin 2 ori pe săptămână și dacă îl întâlniți vă puteți sfătui cu el și cu Alex Delcea, directorul nostru tehnic, cu privire la întreținerea bicicletei. Cu siguranță veți afla mici detalii care fac diferența… Să aveți o viață lungă călare pe bicicleta preferată! Notă: am redactat un articol dedicat în primul rând începătorilor în domeniul întreținerii bicicletei, de aceea am introdus și numeroase fotografii de detaliu. Vă mulțumim pentru atenție!