Voucher cadou la toate bicicletele 2019!
Call Center: 021 311.82.69
Harta Magazin Veloteca
Magazin Biciclete Bucuresti Magazin Veloteca Bucuresti
Info
Call Center:
  • 021 311.82.69
E-mail:
  • contact@veloteca.ro
Service:
  • 0720 606 300
  • * La service este necesară programare
Program:
  • Luni: închis
  • Marți-Vineri: 10-20
  • Pauză de masă: 14-15
  • Sâmbătă: 10-16
  • Duminică: închis
Adresa:
  • Strada Ritmului 18, Sector 2, București, Cod poștal: 021679

MFC: fabricantul francez al bicicletelor Sunn

Despre livrare/plata

Machecoul / Franța

fabrica_sunn_franta_mfc_biciclete

În 2013, fabrica Manufacture Française du Cycle (ex-Micmo/Cycleurope) și-a propus un obiectiv major: să re-cucerească piața franceză și apoi cea europeană. Sub  tutela Intersport, producția s-a triplat în doar primii 2 ani! 
MFC : obiectiv de 400.000 biciclete atins în 2016! În martie 2017, se vor împlini deja 4 ani de când grupul Intersport a răscumpărat uzina ‘velo’ din Machecoul deținută până atunci de Cycleurope. Da, exact ca o pasăre phoenix, întreprinderea, aflată la momentul acela într-o perioadă extrem de dificilă, a decolat iar spre înălțimi.

La Manufacture française du cycle (MFC) producea anul trecut pe vremea asta undeva la aproximativ 1.700 de biciclete asamblate pe zi, avea vreo 50.000 de unități stocate în depozite temporare în spatele atelierelor de producție, și benzi de montaj care rulează non-stop.

biciclete_produse_in_franta 

Intrarea pe piața europeană a magazinelor specializate

“Suntem deja la nivelul planificat, ba chiar facem ceva pași mai departe”, afirmă Yves Salaün, director general la MFC, un personaj foarte stăpân pe situație, deoarece a lucrat aproape 12 ani ca director comercial aici în fabrică.
Plecat în 2005, el a re-intrat pe poarta principală odată cu intrarea Intersport în joc.

“Pentru re-lansarea unei combinații de succes e bine uneori să vii cu rezultatele diferitelor experimente anterioare”, o afirmație care îi face acum cinste celui care și-a început cariera undeva prin anii 1980 la  Cycles Peugeot.

El și ceilalți administratori ai grupului și-au îndeplinit cu succes obiectivul de 400.000 de biciclete anul trecut, cifră care 'aruncă praf' pe  pragul de 130.000 biciclete din 2013...

 

Veloteca era în căutarea unei soluții pentru a umple golul nișei de ‘gravity’ (enduro, downhill și all-mountain) pe care alte mărci aflate în portofoliul nostru nu reușeau să îl umple, și iată că invitația celor de la Sunn, care ne-au aruncat mănușa la sfârșitul anului trecut, ni s-a potrivit “mănușă”.

biciclete_sunn_franta 

Y.S.: “În 2016 am dorit să ne conectăm la cele trei canale principale de piață: să “acoperim” suprafețele 'alimentare', suprafețele 'sportive' și suprafețele 'specializate', a subliniat cu încântare directorul general. Chestia asta ne permitea să diversificăm riscul și să creștem prețul mediu al produsului. Este mult mai bine așa într-o țară în care mâna de lucru este scumpă! Avem acum mult mai mult oxigen, atât în volum cât și în marjă, pentru a supraviețui... ba chiar pentru a trăi bine!

Cu o altă marcă proprie, Intersport asigura în anii trecuți un rulaj anual de aproximativ 200.000 biciclete, dintre care o mare parte era produsă în Portugalia, iar alta undeva prin țările estice.

Y.S.: “Grupul construiește acum și își asigură mijloacele unei afaceri durabile. Scopul este să transformăm această uzină destul de prăfuită pe gustul logisticii moderne. Avem deja destule investiții serioase: amanajarea parcării și accesului la liniile de aprovizionare, punerea în practică a unui laborator de calitate, spații pentru pauze, vestiare noi, scule mult mai performante, studii derulate pentru ameliorarea eficienței producției...”

 

Repatrierea activității la Machecoul, în Franța

În strategia sa de dezvoltare, MFC a considerat oportun să intre puternic pe rețeaua magazinelor specializate cu excelenta marcă SUNN, a cărei nouă gamă a fost prezentată la începutul anului trecut.
Modelele variază între 800 și 6.000 euro. Din 2016 s-a tatonat exportul prezentând gama în Germania.

Au dovedit aceeași dorință de a se poziționa și pe piața de biciclete electrice. Absentă până acum, fabrica se re-organizează rapid, cu 10.000 bucăți în 2016.
Obiectivul este de a cuceri 20% din piață și apoi de a crește odată cu ea, știind că obiectivul în Franța este de a comercializa aproape 250.000 biciclete electrice anual.

Responsabilii uzinei vor să evalueze producția. “Ne dorim să re-locăm anumite activități la Machecoul, investind în atelierul de vopsitorie mai ales, deoarece vom putea cumpăra cadrele curate din Asia, fără cutiile de carton protectoare. Astfel, vom putea încărca mai multe într-un container și vom eficientiza costurile. De fapt ne orientăm oarecum și spre alți parteneri europeni pentru a încerca producția cadrelor chiar aici în Europa!”

 

Fabrica Manufacture Française du Cycle este singurul producător local de biciclete și angajează în prezent la fabrica de la Machecoul aproximativ de 250 persoane!

biciclete_sunn_produse_in_franta

 

În primii doi ani de la preluare, cifra de afaceri MFC a crescut exploziv de la  19,7 milioane de euro, la 49 milioane.

Cum a fost posibil să relanseze activitatea chiar în regiunea Loara-Atlantic?, ne-am întrebat noi...
Înainte de toate, prin re-locare. Intersport era înfiltrat în diferite țări, dar acum a strâns rândurile și face asamblarea aici. Din cele 350.000 biciclete asamblate, 200.000 sunt realizate pentru rețeaua proprie Intersport, 100.000 pentru marea distribuție și 50.000 pentru diverși clienți.
Y.S.: “Am lansat diferite noutăți, cum ar fi re-luarea activității mărcii SUNN, care ne permite deja să intrăm și pe piața de magazine specializate. Studiem chiar și un al patrulea canal de distribuție: Internet-ul, vânzarea directă către cumpărătorul final. Ne pregătim și cu un proiect de acest gen de distribuție. Investim acum foarte mult în scule, utilaje, lucruri care ne permit să fim competitivi. Dacă vrem să facem calitate, trebuie să investim.”

 

Cum se materializează re-locarea activităților, tunul principal cu care țintiți acum cât mai departe?
Y.S.: “Cum spuneam, investind în secția de vopsitorie. Noi asamblăm cadrele la Machecoul, dar de acum sunt și vopsite tot aici. Asta ne oferă mai multă flexibilitate și u control mai bun al calității. Când transporți un cadru vopsit, de înaltă finețe, el se poate zgâria sau răzui... aveam și noi de multe ori aceste probleme în trecut, la recepție. Vopsirea aici ne arantează o calitate totală. Intersport a relocalizat și partea de biciclete asistate electric tot aici, deoarece ne-am dat seama că acest segment devine unul premium și necesită mână de lucru premium, competentă.”

biciclete_enduro_sunn

 

Bicicletele din gamele proprii sunt asamblate în Franța, în regiunea Loarei/Atlanticului, la Machecoul... dar producția cadrelor se face încă în Asia. Cum se împacă francezii cu acest gând?

Y.S.:  “NU prea mai există niciun producător de cadre în Franța și nici măcar în Europa... Suntem obligați să mergem să căutăm producători în Asia, care să aibă competență tehnică și eficiență financiară maxime.
pentru asta trebuie să produci milioane de cadre. Noi aici nu putem investi în astfel de utilaje specifice. Dar luați în calcul faptul că analizăm oportunitatea de a le produce în România sau în Portugalia. Dacă apar soluții și investitori specializați în producția de cadre, noi vom încerca să re-locăm. Este valabilă strategia pentru aproape toate componentele de bicicletă. În revanșă, noi de fiecare dată când identificăm o soluție europeană, pentru noi devine prioritate. Cum este cazul jantelor, care sunt voluminoase și se transportă greu.”

 

Spre ce credeți că se îndreaptă investițiile MFC  de acum ?

Veloteca a aflat că de la preluarea fabricii, MFC a primit mai mult de 10 milioane de euro investiții, în special într-un centru de testare pentru a verifica piesele de siguranță ale bicicletelor și în linia de vopsitorie cu pulbere lucru ce a permis să crească la 50% numărul de cadre vopsite pe loc. În a doua jumătate a lui 2016, vor reinvesti banii într-o linie de vopsea lichidă, astfel ca din 2017 să asigure loco și restul de 50% din volumul rămas al producției actuale. Vor putea apoi să vopsească toate cadrele fără alte complicații externe.
O altă investiție majoră a fost de 5 milioane de euro trimiși de grupul Intersport pentru un depozit cu o capacitate de 35.000 de biciclete. Acest depozit va oferi o mai bună logistică pentru toate magazinele noastre.

Răscumpărarea mărcii Sunn la sfârșitul anului 2013 reprezintă, de asemenea, o investiție strategică

biciclete_sunn_produse_in_franta

Directorul General MFC ne-a confirmat: “Cu bicicletele Sunn, putem cuceri cel de-al treilea canal de distribuție: rețeaua de magazine specializate.  A fost nevoie de timp pentru a dezvolta cadre și de a realiza matrițe specifice. s-au făcut multe investiții pentru a sprijini dezvoltarea mărcii Sunn: investiții în matrițele cadrelor dar  și într-o echipă pentru comunicare. Noi abia am început distribuția, deoarece  abia livrăm din octombrie 2015. Dar e clar că primim un feedback bun pentru această marcă. Acum așteptăm încă un an să observăm felul în care se așează Sunn pe piață. Este prematur să spunem dacă întoarcerea Sunn va fi un succes, dar noi credem cu tărie în ea.”

 

Cu Sunn și apariția de biciclete electrice, concentrați eforturile pe produse de calitate foarte înaltă. Ce evoluție urmăriți?

Y.S.: “Este necesar ca noi să oferim produse de cea mai înaltă calitate. Supermarket-urile caută doar prețul, dar în Franța forța de muncă este mai scumpă decât în alte țări. Marja este mult mai mare atunci când comercializezi o bicicletă Sunn sau o bicicletă asistată electric. Ceva de ordinul ... de patru ori mai mare decât al unei biciclete vândute în Marea Categorie pentru produse alimentare. Așa că avem tot interesul în dezvoltarea acestor două nișe, mai exact Sunn și Bicicletele Asistate Electric. Am lansat 12.000 biciclete asistate electric în 2015 și 20 000 în 2016, și am stabilit un rulaj de 40/50 000 pe termen mediu. 50.000 de biciclete asistate electric reprezintă echivalentul a 200 000 de biciclete clasice în ceea ce privește interesul economic și rentabilitatea. Este crucial pentru noi și pe asta ne vom concentra în următorii cinci ani. Interesul Sunn este că avem de-a face cu o calitate a produselor obținute prin nostru este va fi de a găsi o distribuție europeană ne-ar putea da un impuls pentru dezvoltarea mărcii Sunn.