20% reducere la Northwave, Bryton, Deuter ...
Call Center: 021 311.82.69
Harta Magazin Veloteca
Magazin Biciclete Bucuresti Magazin Veloteca Bucuresti
Info
Call Center:
  • 021 311.82.69
E-mail:
  • contact@veloteca.ro
Service:
  • 0720 606 300
  • * La service este necesară programare
Program:
  • Luni: închis
  • Marți-Vineri: 10-20
  • Pauză de masă: 14-15
  • Sâmbătă: 10-16
  • Duminică: închis
Adresa:
  • Strada Ritmului 18, Sector 2, București, Cod poștal: 021679

Despre livrare/plata

Despre pantofii de ciclism cu clips-uri, indoor sau outdoor

 

 

Încalţă pantofii de ciclism specializaţi şi fă „un mare pas înainte”!

Alegerea unui pantof de ciclism potrivit poate transforma o şedinţă de spinning sau o tură de 150km într-o experienţă cu adevărat memorabilă. Alege-ţi acum o pereche de pantofi dedicaţi din portofoliul magazinului specializat de biciclete Veloteca pentru a câştiga un plus de confort şi randament în pedalare. Forţa şi siguranţa vor fi două dintre avantajele majore ale pedalatului bine încălţat/ă, la sală sau pe drum, de durată mare. Pantofii de ciclism sunt fabricaţi din materiale uşoare, aerisite, proiectate după forma piciorului şi conform tipului de solicitare la efort specific. Talpa este mult mai rigidă decât cea normală pentru a transfera corect presiunea în apăsare şi pentru a îţi asigura contactul ferm cu bicicleta.

 talpa_pantof_ciclism_mtb

talpa_speciala_pantof_ciclism_mtb

Fiind direct interesaţi de acest tip de sport, am cules informaţii de la sportivii noştri experţi cu care ţinem legătura permanent: campionul României la duatlon şi triatlon - Ciprian Bălănescu, triatlonistul Sorin Boriceanu, sportivii echipei de MTB NoMad Merida CST şi instructorii de spinning ai echipei Aviaţiei Wellness Center. Ba chiar şi cu amatorii care ne calcă zilnic pragul magazinului din strada Ritmului 18, Bucureşti, oameni cu o experienţă impresionantă în tehnica pedalatului pe munte sau pe şosele. Ştim că este dificil să te orientezi în multitudinea de oferte de pantofi, accesorii şi pedale, aşa că sperăm să îţi fim de ajutor.

 


Principiile de bază

Toate bicicletele de spinning & indoor cycling au chingi ajustabile astfel încât toate tipurile de pantofi, de atletism sau de alergare pot fi folosite dacă e cazul. Dar dacă răsuceşti pedala, vei vedea un ‘clip’ care permite utilizatorului să îşi ataşeze pantoful direct de pedală cu un mecanism adecvat montat pe talpă. Acest mecanism îţi poate creşte siguranţa şi confortul pedalării din ce în ce mai mult, iar noi îi încurajăm pe cei care vor să îşi îmbunătăţească acest aspect.

Utilizarea pantofilor de ciclism include trei elemente esenţiale: pedalele, pantofii şi ‘clips-urile’. Aşezând toate aceste piese împreună vei obţine cea mai grozavă experienţă de pedalat la sală. Deoarece aceste piese, pantofii şi clips-urile, se vând de multe ori şi separat, iar modul în care se prind de pedalele bicicletelor de la sală depinde de modelele sălii unde te duci, să ne uităm un pic la fiecare piesă individual şi să analizăm cum funcţionează ele împreună.

pantofi_veloteca_mtb_northwave 

Identificarea pantofului potrivit este prima recomandare

1. Află ce sistem de pedale sunt folosite la bicicletele de la sala ta favorită.

Majoritatea bicicletelor de indoor sunt compatibile cu clips-uri Shimano® şi pedale SPD®. Totuşi, unele sunt echipate opţional cu sistemul de pedale “dual-sided TRIO®”, ceea ce le face compatibile cu ambele tipuri de clips-uri, SPD® şi LOOK® Delta. Asigură-te că verifici rapid ce facilităţi îţi sunt puse la dispoziţie ca să ştii ce cumperi ulterior de la Veloteca

2. Probează pantofii de ciclism pe care îi alegi.

Poţi opta pentru pantofii de ciclism pentru cursiere, sau pentru mountain bike. De cele mai multe ori sunt potriviţi / preferaţi cei specializaţi pentru MTB. Cu cât au mai multe benzi de ‘velcro’ (arici) sau sisteme de şireturi, cu atât îţi vor asigura inclusiv rigidizarea degetelor de la picioare, care sunt foarte solicitate în momentul când tragi în sus de pedale! Atenţie, deoarece acestea necesită tehnologii mai complexe, preţul pantofilor de acest tip va fi mai mare!

3. Găseşte ‘click-urile’ potrivite care se ataşează corect la tipul tău de pantof astfel încât să se prindă corect de pedalele bicicletelor de la sala unde te antrenezi
 

Pedale cu “clic-clac”
pedale_pantofi_sosea_veloteca 

Dacă ţi-ai propus să obţii totul de la proaspătul tău abonament la sală, probabil vei dori să te faci una cu bicicleta aia şmecheră cu care te vei transforma radical, ca să întoarcă lumea privirile după tine. Corect! Asta înseamnă că trebuie să te pregăteşti să poţi pedala în forţă şi eficient. Pedalele cu prindere, sau cu ‘clic-clac’, sau cu legături, sau cu “cleme” ... permit bicicliştilor să îşi prindă pantofii de pedale pe de o parte rigid (ca să nu pierzi contactul cu pedala şi cu bicicleta) dar şi flexibil (ca să poţi elibera repede şi uşor piciorul în caz de nevoie). Pentru a elibera pantoful, răsuceşte talpa în plan orizontal şi trage un pic de pantof în sus. De preferat ca mişcarea să fie mai bruscă, energică, nu moale şi lentă!

pantofi_ciclism_road_northwave_veloteca.1

 

Pantoful de ciclism nu este complet fără legătura specială

Dacă doreşti să îţi ataşezi pantofii cei noi de pedalele bicicletelor de ‘indoor cycling’ de la sală, trebuie să fixezi plăcuţele pe pantofi.
Dacă nu ai mai făcut treaba asta până acum, şi dacă vrei să nu te rişti, vino cu ei la Veloteca la service. Uite ce te aşteaptă:

1. Încalţi pantofii şi identifică “ouşorul” (osul rotund) piciorului.
Unii îi spun ouşor, alţii montul piciorului... şi se referă la umflătura articulatiei dintre falange si metatarsiene. Există două lucruri de bază de care trebuie să ții cont atunci când montezi plăcuțele pe pantofii de ciclism: unghiul plăcuțelor pe talpa pantofului și poziția acestora înainte-înapoi. Identificarea unghiului corect este primul lucru pe care trebuie să îl faci, şi asta se face de la om la om. Un unghi reglat greșit poate duce la dureri de genunchi viitoare. Cealaltă reglare este poziționarea plăcuțelor mai înainte sau mai înapoi pe tălpile pantofilor.
pantofi_ciclism_road_giro_veloteca.2

Acest reglaj este mai puțin evident decât precedentul, astfel că ai nevoie de ceva mai multă atenţie... Ideal ar fi să plasezi mijlocul plăcuței la nivelul “oușorului” piciorului. Această poziție corespunde celei în care cicliștii profesioniști tind să plaseze piciorul când pedalează cu pedale plate. Asta înseamnă că ‘flexia plantară’ poate contribui la un pedalat mai ”rotund”, care îţi dă putere pe un segment mai mare din rotație. Pune-ți șosetele pe care le folosești de obicei și încalță-te cu pantofii. Așează-te pe un scaun, menținând picioarele pe pământ. Identifică prin pantof locul în care se află “oușorul” și marchează acest punct, apoi continuă linia trasată pe suprafața tălpii. Fixează plăcuțele, aliniind punctul de pe ele ce marchează centrul cu linia trasată de tine.

pantofi_ciclism_road_giro_veloteca.1

2. Găseşte-ţi poziţia naturală a tălpii
Identifică poziţia ta naturală a tălpii pe podea, şi verifică dacă aceasta e “în interior” sau “spre exterior”. Vezi cum ţii îndreptate vârfurile tălpilor faţă de linia cadrului bicicletei. Piciorul trebuie să simtă direcţia naturală în plan orizontal, altfel vei putea avea dureri în celelalte încheieturi: glezne, genunchi sau şolduri. Fixează plăcuţele în şuruburi, fără să strângi. Probează şi testează.

3. Asigura-te că toate şuruburile sunt strânse suficient.
E bine ca şuruburile cu care se fixează plăcuţele să fie bine strânse, să nu aibă joc în timpul efortului de pedalare. Orice joc duce le pierderea contactului fix şi generează un efort suplimentar în încheieturi. 

4. Prinde pantofii de pedale şi pedalează pentru început lent.
Pantofii de ciclism permit ajustarea poziţiei plăcuţelor dar nu identifici întotdeauna poziţia perfectă de la început. “Ouşorul” piciorului trebuie să apese direct pe axul pedalei, nu în spatele sau în faţa acestuia. Doar aşa transferi forţa de pedalare eficient. Dacă simţi nevoia să modifici ceva, fă-o după ce pedalezi câteva minute în probe. Obiectivul final este să ai o flexie plantară corectă, menţinând mereu talpa în plan orizontal.

pantof_ciclism_sosea_veloteca_northwave 

 

Ce este ‘float’ şi de ce este important?

‘Float’ se referă la rotaţia pe care o poate face piciorul tău atunci când este fixat de pedală. Este o “libertate de mişcare” permisă de orice pedală sau plăcuţă şi se măsoară în grade de rotaţie stânga sau dreapta. Permite piciorului să se rotească cu câteva grade faţă de direcţia de deplasare şi totuşi să rămână fixat ferm pe pedală. Această facilitate conferă un mod plăcut şi confortabil de pedalare, în curbe sau pe teren accidentat, apăsarea pe pedală făcându-se în mod natural, atât în picioare sau şezând pe şaua bicicletei.

 pantofi_de_sosea_Giro

Atenţie! Este important să ştii că plăcuţele trebuie fixate foarte strâns de pantof! Dacă plăcuţa se mişcă înainte-înapoi pe talpă, nu înseamnă că lucrează în ‘float’, ci că nu este strânsă bine de talpa pantofului.

Foto:
- arhiva Veloteca 
- roadcyclingworld.co.uk 
- road.cc